Szállodai szolgáltatások vendégei kényelméért
A Hotel szolgáltatások nagy előnye, hogy önállóan is képes ezeket biztosítani, nem szükséges hozzá semmilyen külső (Front Office) rendszer. Annak megléte csak egyszerűbbé teszi a szolgáltatások elérését.
- Kiemelt szolgáltatások a vendégek kényelméért:
Bejelentkezés/kijelentkezés - Ébresztés
- Szoba állapot
- Minibár
- Szobák közötti forgalom
- Üzenet funkció
- Két készülék egy szobában, apartmanban
- Vendég városi vonal hozzáférése
- Vészhívás a szobákból
- ISDN szolgáltatás az üzletembereknek
Bejelentkezés/kijelentkezés
A FRONT OFFICE (Flexys, Hostware, Fidelio, Opera, vagy más) rendszerből, illetve a recepciós készülékről lehetőség van a vendég regisztrálására.
A bevihető adatok:
- Vendég neve
- Bejelentkezés dátuma
- Várható távozás dátuma
- Hitelkártya típusa
- Beszélt nyelv
A vendég neve megjelenik a kijelzőn, amikor a vendég felhívja a recepciót, vagy valamelyik készüléket. A beszélt nyelv regisztrálása lehetővé teszi, hogy az intelligens üzenet szolgáltatás alkalmazásával, pl. az ébresztés csengetésekor, ha a vendég felemeli a kézibeszélőt, a rendszer tájékoztatja, hogy „Ez az Ön által kért ébresztő hívás.” A rögzíthető három fő nyelv valamelyikét lehet megadni.
Ébresztés
Ébresztő hívás beállítható a szobai készüléken keresztül és a recepciós készüléken keresztül is. Lehetőség van ezek törlésére is. Beállítható, hogy milyen hosszú legyen az ébresztő csengetés, válasz hiányában hányszor és milyen sűrűn ismételje meg. Amennyiben a vendég nem válaszol a többszöri ébresztő hívásra sem, azonnal jelzés megy a recepciós vagy az erre a célra kijelölt készülékre. Ez a jelzés addig szól, amíg fel nem veszi valaki. A kijelzőn megjelenik a szoba száma, így a személyzet tudomására jutott, hogy a vendég valószínűleg elaludt.
Szoba állapot
Amikor egy vendég érkezik, és szobát kell kiadni, a recepciós megnézheti a szoba állapotát. Erre a recepciós készüléken keresztül van lehetősége. A szoba állapotát a takarító személyzet, illetve a szobaasszony határozzák meg. Amikor egy szoba takarításával a takarító személyzet végzett, egy kódot üt be a telefonon, ekkor a szoba állapota „takarított”, majd ha a szobaasszony kiadhatónak találja a szobát, akkor ő is bead egy kódot, amire a szoba állapota „kiadható” lesz. Kijelentkeztetés után a szoba állapota automatikusan „nem takarított” lesz. Előre definiált időben pl. hajnalban minden szoba állapota nem takarított állapotba kerül.
Minibár
A szolgáltatás a szálloda igényének megfelelően, a Front Office szoftver (Pl. Hostware) által kínált lehetőségek alapján az üzembe helyezéskor kerül véglegesítésre. Van lehetőség egyszeri adatbevitelre, de akár tételenként, mennyiségenként hangnyugtázással is kialakítható. A beadandó információk és lehetőségek szállodánként változhatnak.
Szobák közötti forgalom
Lehetőség van arra, hogy a szobák közötti hívásokat korlátozzuk. Ezt általában éjszakai időszakra szokták alkalmazni, nehogy tévedésből vagy szándékosan egyik vendég megzavarja a másik pihenését. Ez a korlátozás lehet automatikus, pl. este 10 és reggel 7 között, valamint a recepció által akár napközben is aktiválható szolgáltatás. Ebben az esetben a szobából másik szobába kezdemányezett hívás a recepcióra megy.
Üzenet funkció
A digitális szobai készülékek üzenet lámpával jelzik a vendég számára hagyott üzenetet. Ez lehet belső informális üzenet, de a hangposta funkció is elérhető.
Két készülék egy szobában, apartmanban. Egy mellékszámmal két önálló készülék is működhet (nem párhuzamosított). Bármelyikről lehet ébresztést kérni, és egyszerre csengenek.
Két készülék egy szobában, apartmanban
Egy mellékszámmal két önálló készülék is működhet (nem párhuzamosított). Bármelyikről lehet ébresztést kérni, és egyszerre csengenek.
Vendég városi vonal hozzáférése
A szobai készülékeken keresztül városi vonalhoz csak akkor lehet hozzáférni, ha ezt automatikusan vagy manuálisan engedélyezi a recepciós. Az automatikus engedélyezés a bejelentkezéskor történik, amikor van költségviselője, a vendég. Kijelentkezéskor, amikor a vendég leszól telefonon, hogy szeretne elszámolni, a rendszer automatikusan letiltja a városi vonalhoz történő hozzáférést. Amennyiben a vendég mégis megpróbálná, automatikusan a recepcióhoz kapcsolja, aki segíthet a vendégnek. A bejelentkezés után a városi vonalhoz való hozzáférést külön le is lehet tiltani, ezt szintén a recepciós teheti meg.
Vészhívás a szobákból
Beállítható, ha a vendég egy esetleges rosszullét esetén, leveri a kézibeszélőt, akkor a rendszer egy meghatározott időn belül jelez a recepción, kiírva a segélykérő szoba számát.
ISDN szolgáltatás az üzletembereknek
Visszatérő vendégeknek az ISDN közvetlen beválasztás szolgáltatását is lehet ajánlani, ami azt jelenti, hogy a vendégszoba közvetlenül hívható. Ezt a szolgáltatást a bejelentkezéskor a recepciós aktiválhatja. Mivel szolgáltatás, a szálloda eldöntheti, hogy alapszolgáltatásként biztosítja e.